Direktlänk till inlägg 15 april 2010

¨Funderingar.

Av fizzyfizzy - 15 april 2010 21:01

Viljorna är så starka, och drar mig åt olika håll.

Vill jag bli sjuk? ÄR jag redan sjuk?

Vill jag leva på 300kcal per dag och falla ihop i en hög när någon petar på mig?  

Vill jag stanna här på 51-52kg och vara fet resten av mitt liv?

Vill jag gå runt och skämmas hela sommaren, över min äckliga kropp?

Vill jag vara lycklig i sommar, kunna sitta i solen med en glass i handen och slippa ångesten? Kommer jag slippa ångesten?

Kommer jag aldrig slippa undan kaloriräknandet som ständigt pågår i mitt bakhuvud?


Är jag redan fast i det här...?

 
 
Sara

Sara

29 april 2010 19:38

Känner igen mig i det här. Fast jag är mer eller mindre frisk nu! Att ta beslutet att söka & få hjälp, är det BÄSTA jag gjort i hela mitt liv. Under hela den tid jag var sjuk, ville jag gå ner i vikt och jag gick ner i vikt, ett tag! Tills jag kom till en viss "slut-vikt" hur lite jag än åt, gick jag inte ner i vikt!!! Så jävla förbannad var jag. NU när jag är frisk, NU har jag gått ned de kilon jag ville när jag var sjuk. Att bli frisk, fick mig att gå ner i vikt, tro mig man blir bara fetare av det du håller på med .. det jag höll på med.
Om jag vore du, skulle jag söka hjälp innan det är försent. Jag sökte inte hjälp själv, min mamma & pappa hittade min HEMLIGA blogg.

Jag önskar inte ens detta liv, med tankar ENDAST på mat, vikt & kcal, min värsta fiende.

Vet att detta inte hjälper så mycket när man hör någon säga det.. Det hjälpte iallafall inte för mig. Men det fick mig att känna att någon bryr sig.

Önskar verkligen att du får hjälp med detta innan det är försent! Vet att man inte vill det när man är "inne" i det, men i efterhand kan jag säga att du inte kommer ångra dig.
Lycka till!

kram / sara (min gamla hemliga blogg: http://sele.bloggspace.se )

p.s JA du kommer vilja kunna sitta i sommar med en glass i handen och slippa känna ångesten ;-) För det är det JAG vill göra! :-)

http://sele.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fizzyfizzy - 7 maj 2010 23:23


... fast jag vart inte borta så länge men.   Förut idag spydde jag igen. 1 burk nutella, pasta med lax och 4 mackor. e u w. Och. Det luktade spya i hela huset. e u w. Jag tänkte först inte spy, men mådde så in i helvetes illa. Verkligen. Och ...

Av fizzyfizzy - 5 maj 2010 20:19

Jag tar en paus. Från bloggen. Från denhär bloggen iallafall. Får se vad som händer.     puss<3 ...

Av fizzyfizzy - 4 maj 2010 15:06


Jag failade enormt med middagen idag. Lasagne, som jag är helt hbsdfoljbdslihnf  beroende av. Äckel. Kcal intaget idag ligger på ungefär 860. ( Slå. Ihjäl. Mig. )   Sitter och dricker cola zero och har massa ångest.   fotat av mig. ...

Av fizzyfizzy - 3 maj 2010 19:54

           

Av fizzyfizzy - 3 maj 2010 16:54


Matsuget var så stort att jag hoppade upp och ner. Hej 3 mackor och 1 clementin. Jag klarar inte av mig själv ibland. Tog 3 alvedon, och 6 andra skumma värktabletter. Jag vet inte varför. Jag mår illa.     Fet och äckligt meningslös. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards